Hem Om Danviksport Verksamheten Kontakt Broschyr Lättläst Deltagarnas sidor


Så här är det på Danviksport!

Kooperativ Danviksport vänder sig till dig som behöver daglig verksamhet.

När man kommer till Danviksport får man en handledare. Tillsammans med handledaren planerar man och gör ett schema som ska passa just dig. Man kan arbeta ensam eller i grupp.

De grupper som finns är:

Cafe Danviksport:

Här fixar vi mellanmål till de andra deltagarna. Vi hjälps åt att planera och handla.

It Porten:

Här får man lära sig om datorer. Det spelar ingen roll om du är nybörjare eller kan mycket. Det finns möjlighet att ta datakörkortet och att bygga hemsidor.

Videogruppen:

Här jobbar vi med att filma, man kan också lära sig att sätt ihop filmen i datorn.

Snicken:

I snickeriet kan man bygga enklare saker, ibland jobbar vi också i våra lokaler om det är något som behöver lagas eller fixas.

Diskussionsgruppen:

Vi träffas en gång i veckan och pratar om sånt som gruppen tycker är viktigt, kärlek vänskap, politik…

Promenadgruppen:

Vi promenerar runt i Stockholm, på vintern när det är kallt går vi på museum ibland

Musikgruppen:

Vårt rockband! Vi spelar tillsammans både våra egna låtar och andras. Vi har spelat in låtar och gjort musikvideo. Vi uppträder när det är fest på Danviksport.

Teatergruppen:

Vi spelar teater, skriver egna pjäser som vi spelar upp på Danviksport.

Danviksbrukarna:

Danviksports egen styrelse. Här pratar vi tillsammans med en studiecirkelledare om verksamheten. Vi pratar om vad som är bra och dåligt och om det är något som vi tycker ska förändras.

Skapande:

Vi målar, provar på olika tekniker. Ibland går vi på konstutställning.

Vi har stormöten på Danviksport när både deltagare och personal är med. Då pratar vi om hur verksamheten fungerar.

På Danviksport är det jätteviktigt att alla får vara med och bestämma över verksamheten. Om du tycker att Danviksport kan vara något för dig kan du kontakta din handläggare inom socialtjänsten/Lss

Du kan också komma och hälsa på oss och ta en kopp kaffe om du vill se hur vi arbetar. Då kan du ringa och boka ett besök på 08/55600240


Danviksport Ek.för.
Alsnögatan 11
116 41 Stockholm
Tel 08-556 00 240
Fax 08-643 88 95